Share your travel experience!

Sunday, September 07, 2008

Anwar the 6th Prime Minister?

RAMALAN SUMBER DALAMAN

16 Sept. DSAI Angkat Sumpah Sebagai PM Malaysia - 10 pagi
15 Sept. DSAI mohon restu Agong. 9:20 mlm
15 Sept. DSAI mengadap DYMM AGONG. 6:15 ptg
15 Sept. DSAI mengisytiharkan pembentukan PAKATAN sebagai Kerajaan baru di TV1,TV2,TV3,Bernama TV,Awani Astro secara siaran langsung - 8:00 mlm 12 Sept. Sidang Tergempar mengusulkan DSAI membentuk ‘Caretaker Government”
10 Sept. PM mengumumkan perletakan jawatan.
9 Sept. Sidang Tergempar Parlimen di panggil.
8 Sept. 5 Menteri & Timbalan BN Letak Jawatan
7 Sept. 10 Ahli Parlimen BN umum pindah kerusi Parlimen ke PAKATAN
6 Sept. Semua komponen BN dari Semenanjung keluar BN kecuali MCA & MIC
5 Sept. Semua Parti Komponen BN dari Sabah & Sarawak isytihar keluar BN

(sumber: ted baker)

28 comments:

  1. r u kidding faisal? tell me wether it is the truth or not!

    ReplyDelete
  2. betul kah nih???

    adeh...tak mau anything bad happen....please...please...tell me...

    ReplyDelete
  3. apa benda ko merepek meraban bulan2 pose nih....

    ReplyDelete
  4. I've read this from Ted before...

    And.. today's 7/9/2008... does 5/9 or 6/9 already implemented?? or still in planning???

    As in the news dated 5/9/2008, most of the parties in Sabah, Sarawak and some in Semenanjung already took pledged not to do so... which one??

    Or... they have another plan??

    ReplyDelete
  5. kalao ramalan ni betoi...fuh!!!! sejarahhh akan tcatat lam buku sejarah kui3.

    ReplyDelete
  6. hmm.. apa2 pun kite tunggu 16 sept. mampukah anwar mencapai cita2 jadi PM.

    ReplyDelete
  7. A speculation that remains as speculation. Nothing more, nothing less. If it happens, well good luck to all. If it doesn't, at least I know whom to vote for the next GE. But as for now, I trust my instinct.

    ReplyDelete
  8. i want that familiar with the languages written here faisal but it seems to be a politically event huh?
    have a great blogging day my friend

    ReplyDelete
  9. This is amazing. Hehe.. I can't wait to see whether it will happens or not :D

    ReplyDelete
  10. Intresting chronology...
    5th already passed but nothing happen. Wonder kalau2 Zulkifli Nordin punya disciplinary proceeding + MPs trip willl affect DSAI plan? Anway, very busy lately, never hv time to say this to you fren : Selamat Berpuasa & how's flood in Penang skrg?

    ReplyDelete
  11. Waliz – I have no idea. I got this from the source I stated below the post and he got it from another parliament member’s blog :)

    Riena – That is the prophecy. Let see!

    Green Apple – Haha! Kalau betul macam mana? Mari kita tick satu per satu! :P

    Nurin – You read which paper and watch which channel? That count you know :)

    Cemut – Betul jugak kan cemut! Hehe. Bila la nama kita pula nak masuk dalam buku sejarah? :)

    Kamal – Betul tu. Kalau kali nih ramalan tu tak betul… lepas nih maybe susah orang nak percaya. Kan? Cuma sekarang semua orang nervous :)

    Zara – I used the magical crystal sphere you know! So the prophecy is always true! Haha…

    Blue – I was thinking about re-write it in English but since it’s related to Malaysia and not really a fact… so I chose not to re-write it. Plus, it’s fasting month. My brain doesn’t work properly hehe.

    BCD – Hehe I bet the whole Malaysia is nervous and excited to see what will happen next!

    Wahidah – Hehe… betul!

    Ismail – Hmm even if it happen we have to read other article in Harakah or Malaysia Today as other than that are bias :) You can read both for more accurate.

    Selamat berpuasa bro dan the flash flood had gone! Happy sangat even though TV cakap will last till Monday!

    ReplyDelete
  12. possible...mmmmm... but no prediction from me... errrr

    ReplyDelete
  13. syukur - come on doc! i know you got something in your mind ha ha ha!

    ReplyDelete
  14. Hmm... It doesn't matter which paper or which channel... Is this for real??

    **Are we becoming Thailand or Philippines??

    ReplyDelete
  15. wuhuuuuuuu... no komen... :D

    ReplyDelete
  16. nurin - remember about filtering media by government? :) so it really matter... :P

    ej - he he lain ja bunyik? :P

    ReplyDelete
  17. wow.. serious gila ramalan kali ni..

    mcm nostradamus la plak ted baker ni..

    ReplyDelete
  18. myadlan - dia pun ambik dari "seseorang" yang terkenal. cuba check blog dia :P

    ReplyDelete
  19. wow..looks like this does not happen yet..:)

    ReplyDelete
  20. axim - hehe yes. some don't... but the chaos in Bukit Bendera between UMNO and Gerakan is getting tight :)

    ReplyDelete
  21. Hi Faisal! Let's see what happens on the 16th, although there's a supposed postponement or something! ;)

    Btw, congrats for making it to my August Top 10 Mariucans list yay! :D

    ReplyDelete
  22. well....benda2 macam ni dari sumber2 macam ni lah yg rakyat Malaysia ramai dok percaya, percaya bulat2 sampai menidakkan maklumat hakiki... mudah sangat kita dikaburi...especially orang2 Melayu... angan-angan Mat Jenin sungguh... Projek 3P... kita tunggu dan lihat...

    ReplyDelete
  23. Mariuca - Yes, I am waiting too... I am neutral but it's good to see politic still alive in Malaysia :)

    Oh! He he he thanks Mariuca :)
    ------------------------------------------------------

    Rush - Hmm, kadang tu percaya tapi tak salah kot kalau kita mengikuti perkembangan dan ramalan :) Di sebalik kesibukan kita dengan kerja dan sebagainya, kita juga akan terfikir kenapa Muhyiddin Yassin juga turut bertanya tentang perletakan jawatan PM? Adakah apa yang berlaku di Bukit Bendera oleh Ahmad Ismail satu konspirasi? Kenapa UMNO Bukit Bendera tersebut nakkan Gerakan keluar BN sedangkan BN sekarang hampir musnah di Penang malah di seluruh Malaysia juga? Kenapa Tun Mahathir ingin menyertai semula UMNO sedangkan dia tidak suka dengan cara kepimpinan PM sekarang ini? He he he banyak persoalan kan? Mari kita lihat apa seterusnya...

    ReplyDelete
  24. 16sept .. belom lagi ...
    tungggguuuuuuuuuuuu

    ReplyDelete
  25. Lily - Betul tu... tunggu... lagi dua hari kan?

    ReplyDelete
  26. Anonymous11:22 PM

    tak payah tunggu...kan dah tahu result kan..DSAI memang konsisten dalam setiap apa yang dipertuturkan.malah org sebegini sanggup melakukan apa sahaja untuk menjadi PM.malah sanggup menggadaikan DEB.Ingat DEB bukan sahaja untuk kontraktor Umno malah untuk jenerasi melayu akan datang.DSAI dan Umno yang merosakkan DEB sekarang ni.Perlu diingati untuk mendapatkan DEB kita perlu lalui peristiwa 13 mei.Tak kan begitu mudah nak hapuskan DEB.Kalau kaum bukan bumiputra mahukan DEB dihapuskan mereka hendaklah lalui sekali lagi peristiwa 13 mei.Atau mereka menghasut segelintir org melayu untuk menghapuskan hak mereka sendiri.Pergi jahanam Teressa Kok.Ingat sama ,org melayu dah banyak bertolak ansur.jangan sampai anda menerima nasib yang sama seperti Joe Fernandes.

    ReplyDelete
  27. Saya hormati comment Encik/Cik Anonymous. Saya setuju bahawa DEB tak seharusnya dipadamkan di bumi Malaysia. Ia semestinya akan menimbulkan ketegangan kaum dengan atau tanpa kita sedari.

    Saya juga berharap Teresa Kok menghentikan tindakan-tindakannya yang agak provokatif dan boleh menimbulkan ketegangan kaum. Perkara seperti 13 Mei tidaklah seharusnya berlaku.

    ReplyDelete

Thank you for the comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...